Je loopt door de gangpaden van je favoriete supermarkt, boodschappenlijstje in de hand, ogen speurend over de schappen. Terwijl je voor de zoveelste keer voor het dilemma staat: ga je voor het bekende A-merk of kies je het huismerk ernaast? Je denkt misschien dat je met het A-merk altijd beter af bent, maar is dat wel zo? De prijskaartjes vertellen niet het hele verhaal. Wat als je ontdekt dat er een manier is om niet alleen geld te besparen maar ook meer waar voor je geld te krijgen? Laat je verrassen door wat een recent onderzoek onthult over de ware kosten van je boodschappen.
Een verborgen waarheid in het winkelmandje
De strijd tussen A-merken en huismerken is er een die al jarenlang wordt gevoerd in de gangpaden van supermarkten. Op het eerste gezicht lijken de verpakkingen van A-merken en huismerken vaak identiek, wat suggereert dat de inhoud hetzelfde is. Sandra Molenaar, de directeur van de Consumentenbond, deelt echter een opmerkelijk inzicht: “Wat veel consumenten niet realiseren, is dat de grootte van de verpakking niet altijd overeenkomt met de hoeveelheid product die je krijgt. En soms is de verpakking van het A-merk groter, terwijl er eigenlijk vooral meer lucht in zit.” Dit inzicht nodigt uit tot een diepere blik op wat we daadwerkelijk kopen.
Bekijk het voordeel van huismerken op de volgende pagina.