Nikkie Plessen, een bekend gezicht in de Nederlandse mode-industrie, zag haar imperium dat ooit floreerde, onverwacht ten onder gaan. Van een glansrijke start met haar merk NIKKIE in 2011 tot de dramatische financiële problemen die vandaag de dag haar bedrijf teisteren, de reis van deze mode-icoon is zowel inspirerend als een waarschuwing voor ondernemers. Met een portfolio dat de succesvolle labels NIKKIE, NIK&NIK, Fifth House en haar partnerships met grote namen als Kate Moss omvatte, leek Nikkie onstuitbaar. Helaas zorgden een reeks onvoorziene gebeurtenissen ervoor dat haar bedrijf een onzekere toekomst tegemoet gaat.
Het begin van het einde
Alles begon toen in 2020 de wereld werd opgeschud door de Covid-19 pandemie. Zoals vele andere bedrijven, kreeg ook het mode-imperium van Nikkie te maken met enorme uitdagingen. Sluitingen van winkels en vermindering van consumentenbesteding leidden ertoe dat haar bedrijf een ongekend aantal moeilijkheden moest trotseren. “De impact van de coronacrisis op laboratoria, fabrieken en leveringen voor de mode-industrie was significant en bracht veel onzekerheid,” verklaarde een insider uit de industrie. Dit was slechts het begin van de complicateies die volgden.
Lees verder op de volgende pagina.